torsdag 11 september 2014

Nyponskörd

Häromdagen var vi nere vid havet i Yngsjö då min moster firade sin födelsedag med att vi hade picknick där. Såg då att det fanns mycket nypon färdiga att plockas, vilket jag aldrig har tänkt på innan så vi har varit och plockat på betydligt mer svåråtkomliga ställen innan. Men så idag efter middagen åkte jag och mamma ner med en kasse och plockade några liter som nu väntar på att torkas och bli till god nyponsoppa i vinter. Självklart fick ju även Hugo följa med, så han fick springa av sig en stund i vattenbrynet. Lyckades till slut få en bild på honom när han var stilla en sekund :) 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad att du läst och vill ge en hälsning, ställa en fråga eller helt enkelt ge dina synpunkter. Jag svarar på alla kommentarer, så håll utkik ifall du vill läsa svaret. Ha det fint!

Kram Sofie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...