söndag 31 augusti 2014

Bloggstart

Nu tänkte även jag testa på det här med blogg efter att en längre tid troget följt andras. Familjen har egentligen länge tyckt att jag skulle börja skriva men har inte riktigt känt att jag hade något att tillföra men nu har jag kommit på andra tankar. Det är även ett ypperligt sätt för delar av släkten som finns på långt håll att kunna se lite av vad som händer här. Jag är 24 år och köpte mitt hus som ligger i ett villaområde i Vinslöv när jag var 20 år, här bor jag tillsammans med min hund Hugo och katten Gustav. Trädgården är på dryga 1100 kvm och bestod egentligen bara av en massa tuja, ogräs och några bortglömda rosor, en dunge med ett 15-tal träd på en yta av 4*5 m, rangliga och sneda samt två äppleträd ett redan dött och ett på god väg. Trädgårdsintresset fanns inte när jag flyttade hit men har sakta men säkert smugit sig på med tiden och nu har jag väldigt mycket tankar och ideér på hur jag skulle vilja ha det med tiden. Namnet på bloggen kommer av att min högsta husdröm är ett gammalt tegelhus med stor glasveranda och knarrande trägolv långt ute på landet.






Min hortensia "Limelight" från förra hösten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad att du läst och vill ge en hälsning, ställa en fråga eller helt enkelt ge dina synpunkter. Jag svarar på alla kommentarer, så håll utkik ifall du vill läsa svaret. Ha det fint!

Kram Sofie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...