onsdag 18 mars 2015

Äntligen tajming

Äntligen blev det lite trädgårdstid idag, har haft världens oflyt med vädret (fint när jag har jobbat/inte kunnat och regn och blåst när jag varit ledig) så det har inte blivit av på ett bra tag. Nu fick jag i alla fall planterat vårkrukorna och klippt ner humlen, det blev väldigt tomt där den klättrat. Kan ju vara för att jag aldrig klippt ner den innan så jag är inte van vid att det är tomt utmed den väggen. Men så läste jag någonstans att den tydligen skulle beskäras varje år, låter ju helt självklart egentligen men jag har väl helt enkelt inte tänkt på det och inte vetat så det har blivit som det har blivit med den saken, nu är det gjort i alla fall.






En ranunkel som var avbruten och hamnade på skräphögen blev rätt fin ändå. Den dubbla snödroppen är sagolik just nu. Julrosorna blommar för fullt, tyvärr inte lika rikligt som förra året. Nu börjar man kunna urskilja att knopparna som kommer i rondellen faktiskt med tiden ska bli tulpaner.


Balansgången är svår just nu, man skulle vilja börja klippa och rensa överallt i rabatterna men vågar inte riktigt med tanke på att det fortfarande kan bli kallt. Jag har rensat lite ska väl erkännas men det är bara det som inte är så känsligt och som växer på skyddat läge. Men men man får väl ha tålamod lite till snart, snart är det dags.


Trevlig vecka!

Kram Sofie

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med vädret!
    Så är det också när man ska fota också.
    Mariana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så himla tråkigt.
      Varma hälsningar,
      Sofie

      Radera

Jag blir jätteglad att du läst och vill ge en hälsning, ställa en fråga eller helt enkelt ge dina synpunkter. Jag svarar på alla kommentarer, så håll utkik ifall du vill läsa svaret. Ha det fint!

Kram Sofie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...