söndag 30 augusti 2015

Bäckaskogs trädgårdsdag

Idag var det så dags för den årliga trädgårdsdagen på Bäckaskogs slott utanför Kristianstad. Det har blivit lite av en tradition att åka dit dem senaste åren och det är ett himla trevligt arrangemang tycker jag. Man kommer alltid hem med något, men tyvärr är det ju inga växtmarknadspriser direkt utan snarare plantskolepriser så några fynd i den bemärkelsen är det sällan man gör. Mycket folk brukar det vara, så även i år. Dock konstaterade vi att till nästa år ska vi åka till Sölvesborgs trädgårdsdag istället, och åka på Sofieros stora trädgårdsfest motsvarande helg nästa år eftersom dem brukar sammanfalla. Det börjar bli lite "same same" på Bäckaskog, därför kan det vara kul att komma iväg på lite nya evenemang istället.





Mycket folk som sagt. Trädgårdskonsten i armeringsjärn tilltalade mig verkligen, kul med lite insektsinspiration och det fanns även fina med siluetten av fåglar. Hem kom jag med två hostor och en brokbladig kärleksört.





Ha det fint!

Kram Sofie

2 kommentarer:

  1. Håller med om att det är mycket som är lika år från år på Bäckaskog. Men i år tyckte jag ändå att det fanns lite nytt.

    Kul att hitta till dig. Alltid roligt att upptäcka nya trädgårdsbloggar.
    Kram, Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var lite nya växter och så som jag inte sett innan. Men tycker att det är lite tråkigt med exakt samma utställare som står på exakt samma ställe med oftast samma saker. Roligt att du hittade hit, visst är det det:) Ha det fint!
      Kram Sofie

      Radera

Jag blir jätteglad att du läst och vill ge en hälsning, ställa en fråga eller helt enkelt ge dina synpunkter. Jag svarar på alla kommentarer, så håll utkik ifall du vill läsa svaret. Ha det fint!

Kram Sofie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...