måndag 9 februari 2015

Härmed förklarar jag trädgårdssäsongen för invigd

Jajamensan, ni läste rätt. Idag invigdes trädgårdssäsongen hos mig. Kom hem tidigt från jobbet, det var strålande solsken, klarblå himmel och runt 10 grader på termometern. Jag menar, vem hade inte velat gå ut i det vackra vädret då? Fick klippt ner gamla fröställningar och rensat lite ogräs, har bestämt mig för att inte vara så frenetisk med ogräsrensningen i vår i hopp om att eventuella fröplantor ska kunna urskiljas. 










Även om det är långt ifrån färdigstädat i rabatterna så sprider sig ändå en skön känsla inom mig, nu är trädgårdssäsongen verkligen på gång.



Ha en bra vecka!

Kram Sofie

10 kommentarer:

  1. Härligt att vara igång!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter! Här i Stockholmstrakten ligger fortfarande snön så vi har inte alls kommit lika långt som du. Men det är varmgrader och det droppar från taken. Så det känns ändå inte alls för avlägset.

    Ha det gott
    Kristina




    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, såhär års märks det verkligen att landet är avlångt :) Ja, men då verkar det ju inte vara alltför lång tid kvar.
      Tack, detsamma.
      Varma hälsningar,
      Sofie

      Radera
  3. Underbart att få börja trädgårdspysslet igen! Här dröjer det nog lite till, för vi har fortfarande ett par decimeter snö. Men snart så...
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det verkligen :) Hihi det är ganska mycket mer än vi haft någon gång denna vinter, max några centimeter har det varit här:) Men det dröjer säkert inte så länge innan du kan gå ut i rabatterna också!
      Kram Sofie

      Radera
  4. Jag har också lust att sätta igång, men det är så mycket annat just nu så det får vänta lite:)
    Härliga bilder
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir så ibland. Hoppas du får tillfälle till det du vill göra :) Tack så mycket!
      Tack, detsamma.
      Kram Sofie

      Radera
  5. Hej Sofie!
    Jag har också haft någon enstaka trädgårdsdag redan, det räcker så otroligt långt när man är mitt i "icke-trädgårdssäsongen" egentligen! Nu är det snart sportlov men efter det ska jag sätta igång operation längta-fram-våren!
    /Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Nej, man har verkligen inga höga krav såhär års utan minsta lilla ger en enorm energi:) Ha det bra!
      Varma hälsningar,
      Sofie

      Radera

Jag blir jätteglad att du läst och vill ge en hälsning, ställa en fråga eller helt enkelt ge dina synpunkter. Jag svarar på alla kommentarer, så håll utkik ifall du vill läsa svaret. Ha det fint!

Kram Sofie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...